DOLAR 35,4908 0.06%
EURO 36,6397 0.21%
ALTIN 3.076,520,08
BITCOIN 35310502,63%
Bolu

HAFİF KAR YAĞIŞLI

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Şikayetlerin yarısı ‘ayıplı mal’ için yapıldı

Şikayetlerin yarısı ‘ayıplı mal’ için yapıldı

Bolu Ticaret İl Müdürlüğü tarafından 2023 yılı Tüketici Hakem Heyeti faaliyetlerine ilişkin istatistikler paylaşıldı. Paylaşılan bilgilere göre son bir yılda yaklaşık 14 milyonluk liralık başvuru için karar verildi.

18/01/2024 14:33
Şikayetlerin yarısı ‘ayıplı mal’ için yapıldı
0

BEĞENDİM

Bolu Ticaret İl Müdürlüğü, 2023 yılı Tüketici Hakem Heyeti istatistiklerini kamuoyuyla paylaştı. Ticaret İl Müdürlüğünden paylaşılan bilgilere göre Bolu İl Tüketici Hakem Heyetine 2023 yılında toplam 2 bin 301 adet başvuru yapıldı. 2022 yılından devir eden başvurular ile birlikte geçtiğimiz yıl toplamda 2 bin 470 başvuru için hakem heyeti karar verdi. Tüketici Hakem Heyetince 2023 yılında karar verilen başvuruların toplam parasal değeri ise yaklaşık 13,8 milyon lira olarak belirlendi.
Tüketici Hakem Heyetinin başvuruların yüzde 91’ini karara bağladığı bildirildi. Karara bağlanan Tüketici başvurularının bin 114’ü tüketici lehine sonuçlanırken, bin 246’sı ise tüketici aleyhine sonuçlandı. 110 başvuru için de görevsizlik kararı verildi.
EN ÇOK AYAKKABI ŞİKAYET EDİLDİ
Tüketici Hakem Heyetine yapılan başvuruların ürün, hizmet ve sektör bazında dağılımı da belli oldu. Buna göre tüketiciler hakem heyetine en çok ayakkabıya yönelik şikayette bulundu. Toplam başvuruların yaklaşık yüzde 10’unu, sayısal olarak 227 adetini ayakkabı şikayetleri oluşturdu. Ayakkabı şikayetlerini yüzde 9 (207 adet) ile cep telefonu, yüzde 7,5(172 adet) ile kıyafet başvuruları takip etti. Diğer şikayet konuları ise yüzde 6 (136 adet) ile mobilya, yüzde 5,2 (120 adet) ile internet aboneliği olarak kayıtlara geçti.
ŞİKAYETLERİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Şikayetlerin sektörel bazdaki dağılımına bakıldığında ise yüzde 65 (1490 adet) ile en çok perakende ticaret sektörüne, yüzde 12 (274 adet) ile finansal hizmetler sektörüne ve yüzde 9,6 (221 adet) ile abonelik hizmetleri sektörüne yönelik başvuru yapıldı.
Şikayet türüne bakıldığında ise yüzde 49,5 (1141 adet) ile en çok ayıplı mal şikayeti, yüzde 27 ile(620 adet) ayıplı hizmet şikayeti ve yüzde 8 (184 adet) ile abonelik sözleşmesi şikayeti için başvuru yapıldı.

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


HIZLI YORUM YAP